A BFK kérdőívet indított a József Attila-telep hévmegálló közvetlen környezetének fejlesztéséről 2022. január 16. és február 14. között. Célunk a lakosság bevonása a nemsokára induló, az állomás környékének megújulását célzó tervezési folyamatba. A kérdőívet összesen 1002 fő töltötte ki, véleményük, visszajelzéseik a tervezők és a BFK munkáját segítik. A kitöltők harmada autóval közelíti meg a hévmegállót, ami megerősíti a P+R parkoló létesítésének szükségességét, ahogy az is egyértelműen megállapítható a felmérés eredményeiből, hogy az ide és a hévmegállóhoz tervezett szolgáltatásokra is igény van.
A Budapest Fejlesztési Központ a H6-os hévvonal fejlesztésének részeként a közeljövőben elindítja a József Attila-telep hévmegálló közvetlen környezetének rendezését és a hozzá kapcsolódó P+R parkolóház tervezését. A József Attila-telep megállóhely ma is Szigetszentmiklós legfontosabb, napi 4300 utas átszállását biztosító közlekedési csomópontja, melynek jelentősége a beruházásnak köszönhetően az előrejelzés szerint napi 7500 főre nő majd. Célunk egy komplex, 21. századi közlekedési csomópont kialakítása, ahol a különböző közlekedési eszközzel érkezők kényelmesen és gyorsan átszállhatnak a H6-os hévre. Kérdőívünkben a környéken élők utazási szokásaira, valamint a hévmegálló környezetének megújításával és a megálló közelében épülő parkolóház funkcióival kapcsolatos véleményekre voltunk kíváncsiak.
A hévmegállót a lakosok harmada autóval közelíti meg
A válaszadók 37%-a használja naponta, vagy minden munkanap a hévmegállót. A kitöltők több, mint fele (54%) gyalogosan, közel harmaduk (31%) autóval, egytizedük autóbusszal (10,4%) közelíti meg azt. Kerékpárt és más mikromobilitási eszközt kevesen használnak a megálló elérésére (4,5%). A kerékpárok túlnyomó része (85%) nem elektromos meghajtású. A kerékpárhasználók közel háromnegyede a megálló környezetében hagyná a kerékpárját, ha erre lehetősége lenne.
Nagy igény van a parkolóház és szolgáltatásainak fejlesztésére
A kérdőívet kitöltők közel kétharmada (61%) igényelne a parkolóházban minimum heti gyakoriságú használattal valamilyen kiskereskedelmi vagy vendéglátóhelyet, kicsit több mint fele egy mosdót (54%) és 29% szerint nagyobb kapacitású, pl. emeletes kerékpártárolóra is heti szinten szükség lenne. További javaslatként egy pékség vagy egy kávézó létesítése is sokak részéről felmerült az automata csomagátvételi pont mellett.
A hévmegállóban is heti szinten látogatnának szívesen a kitöltők egy pékséget (72%) vagy egy kávézót (47%), és szükségesnek tartanának egy jegyautomatát is (55%).
Az állomás környezetében egy közösségi tér kialakítását a megkérdezett lakosok kétharmada (69%), szupermarketet az itt élők több mint fele (54%) és valamilyen étkezési lehetőséget biztosító egységet a harmaduk támogatna (33%).
Számos javaslat érkezett a Gyári úti garázssorok kialakítására
A Gyári úton található garázssorok kialakításával kapcsolatban a kitöltők 86%-a fogalmazott meg valamilyen javaslatot. A rendezett környezet, a jelenlegi garázssor megújítása a legfontosabb igény a lakosok részéről, és az, hogy legyenek parkolóhelyek. További ötletként merült fel egy üzletsor létrehozása és egy közösségi tér kialakítása.
Amennyiben érdeklik az egyes kérdésekre adott válaszok megoszlása, töltse le az alábbi elemzést:
2022.03.03.
2022 © NKK Nemzeti Közlekedési Központ Nonprofit Zrt. Minden jog fenntartva
Kedves Látogató!
Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával elfogadja az adatvédelmi szabályzatot.
Kedves Látogató!
Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával elfogadja az adatvédelmi szabályzatot.