A Déli Körvasút fejlesztéséhez kapcsolódó környezetrendezés az alábbi szakaszokat érinti:
- A Hamzsabégi út Budaörsi út és Bartók Béla út közötti szakasza:
Ez a szakasz – a vasúti töltés északi oldalán – az Ajnácskő utcai csomópont és a Karolina út között rendezett, fasorral kísért zöldfelületté alakul. Ehhez szükséges a telephelyek felszámolása, a légkábelek földkábelre cserélése, a közvilágítás javítása, széles járda kialakítása és rendezett parkolási feltételek megteremtése.
- Bartók Béla út – Tétényi út csomópont:
A ma közlekedési csomópontként szolgáló, meglehetősen forgalmas tér a vasúti híd átépítésével felszabaduló szabad területek felhasználásával a jövőben városiasabb arculatot kaphat. A csomópont minden irányból gyalogosan és kerékpárosan átjárhatóvá válik, a villamosperonok és a buszmegállók megközelíthetősége javul, kényelmesebb átszállási kapcsolatok alakulnak ki új zöldfelületekkel és faültetéssel kísérve.
- A Hamzsabégi út Bartók Béla út és Budafoki/Bogdánfy út közé eső szakasza (Hamzsabégi park):
A Hamzsabégi parkot érintő fejlesztések az itt élőkkel közösen, közösségi tervezés keretében valósulnak meg. Az alapvető cél egy szabadidős funkciókkal is rendelkező közpark kialakítása, ahol mind a funkciókat, mind a park jellegét és elrendezését az itt élők határozhatják meg. A vasúti töltésen négy helyen épül gyalogos és kerékpáros átjáró annak érdekében, hogy csökkenjen a vasút elválasztó hatása és kényelmesebbé váljon az átjárás a töltés két oldala között. Gyalogos-kerékpáros átvezetés jön létre az Erőmű utca vonalában, a Szerémi út mellett, a Bukarest utca vonalában és a Fadrusz utca vonalában.
- A Sárbogárdi út és Dombóvári út Tétényi út – Budafoki út közötti szakasza, Csonka János tér:
Ezen a szakaszon a közterületek teljesen megújulnak a járda, zöldsáv, útpálya, parkolók és a rézsű átalakításával, és a rendezett parkolás megteremtésével. Kettős fasor lesz a meglévő fasor kiegészítésével és új fák ültetésével, továbbá a Csonka János tér zöldfelülete is teljeskörűen megújul. - Neumann János utcai szakasz:
A Neumann János utcával párhuzamos területsáv kapcsán a legfőbb célkitűzés, hogy egy olyan színvonalas közpark, zöldterület jöjjön létre, amely a Hamzsabégi park és a Kopaszi-gát között is megteremti a ma még hiányzó kapcsolatot. Itt épül a várhatóan napi 6000 utast vonzó új Nádorkert vasúti megállóhely, amelynek területe az 1-es villamos, a meghosszabbított Budai fonódó villamos és a vasút utazóközönsége számára is átjáróként szolgálhat a BudaPart és a Kopaszi-gát, valamint az Infopark irányába.
A Déli összekötő vasúti híd felújításának és átépítésének köszönhetően a mai hídpillérek alatt felszabaduló területen lehetővé válik a gyalogos és kerékpáros közlekedési infrastruktúra bővítése, jobb kapcsolatot adva ezzel a Kopaszi-gát felé. A híd budai hídfőjének környékén kialakított új kerékpáros úthálózat megépítésével összefüggő kerékpáros tengely jön létre a Rákóczi hídtól egészen a Bartók Béla útig.
A zöldfolyosó kialakítása közösségi tervezéssel történik. A lakók, érdeklődők öt alkalommal találkoztak a Völgyzugoly Műhely moderátori segítségével a tervezőkkel, azaz a Lépték-Terv vezette konzorcium képviselőivel. (Konzorciumi tagok még az Utiber, a Közlekedés Kft. és a Viköti.) A résztvevők közösen vitatták meg a tervek egyes részleteit, az így kialakult eredményt pedig a tervezők figyelembe veszik a tervek készítésénél.