A XIII. és XIV. kerületben élők, valamint az arra közlekedők 2021. június 8. és július 5. között tölthették ki a Városliget autómentesítéséről szóló kérdőívet. Összesen 1387-en válaszoltak az online feltett kérdésekre, javaslataikkal hozzájárulva a tervezési folyamat sikeréhez. Köszönjük mindenkinek, aki élt a lehetőséggel és elmondta a véleményét! Az alábbiakban ismertetjük, milyen visszajelzéseket kaptunk.
A projekt részeként a Mexikói úti végállomásnál létesítendő P+R parkolóházak hozzájárulhatnak a belváros terhelésének csökkentéséhez, hisz az ide érkezők kényelmes közösségi közlekedési kapcsolatokon keresztül folytathatják útjukat többek között az M1 metró és az 1-es villamos segítségével. A kitöltők ezt a fejlesztési elemet is nagy arányban támogatják.
Az egyik legfontosabb eredmény, hogy a válaszadók közel kétharmada támogatja a Városliget autómentesítését. Hasonló támogatottságra tett szert a 3-as villamos nyomvonalának a meghosszabbítása a Rákosrendező fölött átvezető új hídon is. A felüljáró új kerékpáros és gyalogos kapcsolatot biztosít majd a XIII. kerület és a XIV. kerület között, ennek szükségességét az érintettek visszaigazolták a kérdőívben, csak úgy, mint az így létrejövő közösségi közlekedési kapcsolat fontosságát.
A projekt részeként a Mexikói úti végállomásnál létesítendő P+R parkolóházak hozzájárulhatnak a belváros terhelésének csökkentéséhez, hisz az ide érkezők kényelmes közösségi közlekedési kapcsolatokon keresztül folytathatják útjukat többek között az M1 metró és az 1-es villamos segítségével. A kitöltők ezt a fejlesztési elemet is nagy arányban támogatják.
Sok észrevétel érkezett a fejlesztés feltételezett további hatásaival kapcsolatban. Az új villamosvonal és a felüljáró környezetre gyakorolt hatásai természetes módon foglalkoztatják a kitöltőket. Megnyugtathatunk mindenkit: a készülő terv külön munkarészben foglalkozik majd a fejlesztés várható környezeti hatásaival és az esetleges negatív hatások orvoslásával. A tervezés során fokozott figyelmet kap a várható zaj- és rezgéskibocsátás kezelése, a jogszabályokban megszabott határértékek minden fejlesztési elemre kötelező érvényűek. Több válaszadó javasolta a felüljáró alternatívájaként az aluljárós átkötés lehetőségét is, ez a projekt kezdeti szakaszában, a tervezés előkészítése során is felmerült. A BFK mérnökei további szakértők bevonásával vizsgálták meg a kérdést: sem a villamos, sem pedig a kerékpáros és gyalogos közlekedés szempontjából nem ideális az aluljárós megoldás, a figyelembe veendő helyszíni kötöttségek mellett műszakilag nem megvalósítható.
A fejlesztésben közvetlenül érintett területen élők (angyalföldi és zuglói lakosok) is elmondhatták véleményüket saját lakókörnyezetükről. A környéket összességében jónak értékelik, ugyanakkor kevésbé vannak megelégedve Rákosrendező jelenlegi állapotával, jelentős fejlesztési potenciált látnak benne. A felüljáró tervezése során lefektetett elvek, mint a városképi illeszkedés, a gyalogos, a kerékpáros és közösségi közlekedési kapcsolatok kialakítása is jelentős támogatást élveznek. A pályaudvaron keresztül futó Teleki Blanka utca jelenleg egy vasúti átjárón keresztül tudja csak összekötni a két kerületet, ez a kitöltők jelentős részének okozott már kellemetlenséget, több mint 20%-uk 20 percnél is többet várakozott itt az áthaladásra.
Azok a kitöltők, akik rendszeresen használják az M3 autópálya bevezetőjét utazásaikhoz, csak nagyon ritkán vesznek igénybe P+R parkolót. Ők leggyakoribb okként azt jelölték meg, hogy számukra megfelelő helyen nem áll rendelkezésre P+R parkoló. Az ingázók a Mexikói úti végállomásnál létesítendő P+R parkolót az online előfoglalási lehetőség és kényelmesen elérhető közösségi közlekedési kapcsolatok miatt támogatnák leginkább. Túlnyomó többségük, több mint 60%-uk közösségi közlekedéssel utazna tovább innen a belváros felé.
A Mexikói út környezetrendezésével kapcsolatos kérdésekre válaszolók többsége, 72%-a szükségesnek tartja a felszíni parkolás rendezését, valamint a közösségi közlekedéshez kapcsolt, nagy befogadóképességű P+R parkolók telepítését. Sokan említették, hogy jelenleg a területen hiányosak a közösségi funkciók, a zöldterületek arányával és minőségével is többen elégedetlenek. A parkolóház kialakításával kapcsolatban a kitöltők megjelölhették azt is, hogy milyen közösségi tevékenységeket tudnának itt elképzelni: mind a pihenő tetőkertre, mind a közösségi kertre sok szavazat érkezett.
A kapott válaszokat a Budapest Fejlesztési Központ a tervezővel közösen feldolgozza, és a lakossági visszajelzéseket beépíti a tervbe.
Amennyiben érdeklik az egyes kérdésekre adott válaszok megoszlása, töltse le az alábbi elemzést:
2021.10.14.
2022 © NKK Nemzeti Közlekedési Központ Nonprofit Zrt. Minden jog fenntartva
Kedves Látogató!
Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával elfogadja az adatvédelmi szabályzatot.
Kedves Látogató!
Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával elfogadja az adatvédelmi szabályzatot.