Július 5-én zárult a Zsámbéki-medence közlekedésfejlesztéséről, a Budakeszit a főváros II. és XII. kerületével összekötő buszsávról szóló kérdőív. A kérdőívet 1900-an töltötték ki, a budakesziek és a két budapesti kerület lakói mellett a Zsámbéki-medence lakosai is. Ezúton is köszönjük minden válaszadónak, hogy visszajelzésével segíti a BFK és a tervezők munkáját!
A Zsámbéki-medence egyik legnagyobb problémája a közlekedés, a növekvő népességet és az egyéni közlekedés iránti igényt az utóbbi évtizedekben nem tudta követni a térség közlekedési hálózatának fejlődése. A Budapest Fejlesztési Központ ezért indította el a Budakeszi buszsáv tervezését. Célunk, hogy azok az elővárosi buszjáratok, amelyek jelenleg a kialakult torlódás miatt nem tudnak elég versenyképes alternatívát kínálni az autóval közlekedőknek, a buszsávon közlekedve gyorsabb és fenntarthatóbb utazási módot biztosítsanak a környék lakóinak.
A kérdőív kitöltői is a közösségi közlekedés menetidejének gyorsításában látják a megoldást, különösen azért, mert saját érzékelésük alapján átlagosan 26 percet töltenek a dugóban naponta. Ezek alapján nem meglepő, hogy a kitöltők 71%-a versenyképesebb menetidő, és P+R parkolók építése esetén nagyon valószínűnek tartja, hogy letenné az autóját, és buszra váltana.
A buszsáv és a P+R parkolók kialakításával párhuzamosan a BFK célja az egységes tarifaközösség bevezetése, ahol a főváros és az agglomerációs települések lakói egyazon tarifarendszerben vásárolhatnak jegyet és bérletet. A kérdőív eredményei alapján jól látszik, hogy erre nagy szükség van. Bár az agglomerációs településeken élők többségében elégedettek a bérletek árazásával, a Budakesziek a viteldíjak árát sokallják, ill. nehézséget okoz számukra, hogy a tömegközlekedéshez többféle bérlettípus szükséges. A Budapest Fejlesztési Központ a közeljövőben a többi szereplővel együttműködve orvosolni kívánja ezt a problémát.
A kérdőív felmérte a különböző közlekedési eszközt használók igényeit is, nagy hangsúlyt fektetett a kerékpáros közlekedés kérdéseire. Annak ellenére, hogy a térség domborzati viszonyai miatt a kerékpározás nem ezen a környéken a legkönnyebb, megfelelő infrastruktúra esetén a kérdőív kerékpáros blokkját kitöltők háromnegyede fontolóra venné a kerékpár mindennapos használatát az ingázásban.
Budakeszi Fő utcájának jelenlegi helyzetével és fejlesztési lehetőségeivel kapcsolatban a válaszadók körében általános az igény arra, hogy a település élhetőbb legyen: a kitöltők egy zöldebb, mérsékeltebb forgalmú környezetet szeretnének.
A Budapest Fejlesztési Központ a fejlesztés következő szakaszában feldolgozza a felmérés eredményeit, és beépíti, illetve figyelembe veszi a tervezés további részében.
Amennyiben érdeklik az egyes kérdésekre adott válaszok megoszlása, töltse le az alábbi elemzést:
2021.09.21.
2022 © NKK Nemzeti Közlekedési Központ Nonprofit Zrt. Minden jog fenntartva
Kedves Látogató!
Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával elfogadja az adatvédelmi szabályzatot.
Kedves Látogató!
Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával elfogadja az adatvédelmi szabályzatot.