A Budapest Fejlesztési Központ azért dolgozik – a Kormány és a Fővárosi Önkormányzat megállapodása alapján –, hogy a Kós Károly sétány a gyalogosoké és a kerékpárosoké legyen, hogy Rákosrendező ne elvágja, hanem összekösse a XIV. és a XIII. kerületet, és hogy az M3-asról autóval érkezők kényelmesen szállhassanak ki autójukból a Mexikói útnál épülő P+R parkolókban, hogy a közösségi közlekedés segítségével folytassák útjukat. A környező városnegyedeket összekötő átjáróval és nagy kapacitású P+R parkolókkal a Városliget és környezete 50 év után megszabadulhat az átmenő autóforgalomtól.
A tervezett közlekedésfejlesztési beavatkozásoknak köszönhetően az autómentes Városliget országos jelentőségű közparkként nemcsak a budapestiek, de a vidékről érkezők és a külföldi turisták szemében is vonzó, pihenésre, feltöltődésre, kikapcsolódásra és sportolásra csábító zöldterületté, a pesti oldal zöld oázisává válhat.
Több mint hatvan éve született az a döntés, hogy az M3-as autópálya bevezető szakasza a Városliget közepén vezessen keresztül, így a Budapest történelmi parkját kettészelő Kós Károly sétányon ma akkora forgalom, mint a Petőfi hídon. A Városliget megújításával ezen változtatni kell, Budapest első számú közparkjának autómentesítése a Kormány célja, ezt a Fővárosi Önkormányzat is támogatja. A Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa (FKT) javaslatát elfogadva a Kormány ezért 2020 nyarán úgy döntött, hogy a Kós Károly sétányt lezárja az autóforgalom elől, és a Városligetet teljes egészében a gyalogosoknak és a kerékpárosoknak adja át.
A Városliget autómentesítésének terveit a városvezetés és a Kormány egyetértése alapján a Budapest Fejlesztési Központ készíti elő Fürjes Balázs államtitkár irányításával.
A 1415/2020. (VII.16.) kormányhatározatban rögzített közlekedéspolitikai célok és intézkedések az alábbiak:
Az M3-as autópályán a térségbe érkező autók számának csökkentésére és első lépésben a forgalomnövekedés megállítására természetesen ezek az intézkedések önmagukban nem elégségesek. Ezért az északkeleti régió vasútvonalainak (veresegyházi, hatvani vonal, gödöllői hév) fejlesztésével, az agglomerációs megállókban és állomásokban létesülő P+R-parkolókkal együtt kell ezeket az intézkedéseket megvalósítani – a felsorolt fejlesztéseken a BFK jelenleg is dolgozik.
A felüljárón átvezetett villamos az egyik leghatékonyabb fővárosi villamosfejlesztés, a most csonka 3-as villamosgyűrű továbbvezetése révén fontos kapcsolatok jönnek létre a hálózaton. Az új felüljárón folytatódhat a külsőbb pesti kerületek összekötése. A BFK a Bosnyák tér felől érkező villamosvonalat az új hídon és a Szegedi úton át a Béke térig tervezteti meg, itt kapcsolódni fog a Lehel utca – Béke utca tengelyén haladó vonalhoz.
Arról, hogy a villamos onnan pontosan merre, milyen viszonylatként közlekedik majd, a tervezési folyamat során a BFK a BKK-val közösen hoz majd döntést. A cél az, hogy az új villamosvonal a lehető legjobb közlekedési és hálózati kapcsolatokat biztosítsa.
A beruházás részeként a 82-es trolibusz meghosszabbítását is tervezi a BFK a Kassai térig, a – Budapesti Közlekedési Központ javaslatára és velük együttműködésben.
A Városligetben a közpark-rehabilitációs munka, a szabadidős, sportcélú területek megújítása, fejlesztése a Liget Budapest projekt keretében zajlik.
komplex városfejlesztés
komplex városfejlesztés
új felüljáró műtárgy: 800 m új nyomvonal
új felüljáró műtárgy: 800 m új nyomvonal
új villamospálya: 1,8 km
új villamospálya: 1,8 km
komplex közúti, gyalogos, kerékpáros fejlesztések: min. 3,5 km hosszon (tanulmánytervezés során dől el a részletes tervezés pontos tartalma)
komplex közúti, gyalogos, kerékpáros fejlesztések: min. 3,5 km hosszon (tanulmánytervezés során dől el a részletes tervezés pontos tartalma)
min. 1500 új P+R parkolóhely
min. 1500 új P+R parkolóhely
előkészítés
előkészítés
hazai
hazai
Sorry, we couldn't find any posts. Please try a different search.
2022 © NKK Nemzeti Közlekedési Központ Nonprofit Zrt. Minden jog fenntartva
Kedves Látogató!
Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával elfogadja az adatvédelmi szabályzatot.
Kedves Látogató!
Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával elfogadja az adatvédelmi szabályzatot.