A Budapest Fejlesztési Központ által indított kérdőív kitöltésével több mint 3300-an mondták el véleményüket a Kőbánya-Kispest–Lajosmizse–Kecskemét elővárosi vasútvonalról, és osztották meg elvárásaikat a fejlesztéssel kapcsolatban. A legtöbb kitöltő nagyon fontosnak tartja a pálya korszerűsítését, a sűrűbb vonatkövetést és az állomások teljeskörű felújítását, illetve környezetük jelenleginél barátságosabbá és biztonságosabbá tételét.
A BFK már a vasútvonal felújításának tervezési folyamatába be kívánja építeni a lakosság számára legfontosabb szempontokat, ezért 2021. március 12-én kérdőíves felmérését indított. Ezzel a lehetőséggel a kérdőív zárásáig, április 30-áig összesen 3347 fő élt.
A válaszadók több kérdésben egyértelmű támogatásukat fejezték ki a vasútvonal tervezett korszerűsítésével kapcsolatban, így
Ami az állomásokat és megállóhelyeket illeti, a válaszadók 91 százaléka támogatja akadálymentes megújításukat, és 85 százalékuk szeretné, ha javulna azok megközelíthetősége.
Az utazók modern, kiszámítható és kulturált vasúti közlekedést szeretnének
A felmérésből egyértelműen kiolvasható, hogy a válaszadók a vasútvonal adottságainak modernizálását várják el, döntő többségük elégedetlen a vonatok pontosságával, sűrűségével, menetidejével és a szerelvények komfortjával is.
Figyelemre méltó, hogy a válaszok alapján az állomásokat túlnyomó részben (átlagosan 66 százalék) gyalogosan közelítik meg az utasok. További 15 százalék autót, 10-10 százalék pedig kerékpárt, illetve valamilyen közösségi közlekedési módot választ. A módválasztás motivációinak megértésére különös figyelmet fogunk fordítani az elemzés során, hogy a fejlesztés eredményeképpen mindenki a számára ideális, környezetbarát és biztonságos eljutást választhassa.
Amit még tovább szükséges vizsgálni
Az eredmények rávilágítanak azokra a kérdésekre is, amelyek nem csak a tervezés során merültek fel, hanem élénken foglalkoztatják a vasúthasználókat is. Ezek közé tartoznak az új megállók. Sokan fejezték ki aggodalmukat aziránt, hogy ha utasforgalmi szempontból indokolható módon új megállók létesülnek Budapest területén, a több megállás vajon nem fogja-e negatívan befolyásolni az utazási időt, illetve hol helyezhetőek el ezek a megállók. Sok észrevétel érkezett arra vonatkozóan is, hogy a pálya kétvágányúsítását, illetve a 15 perces követést Ócsáig vagy akár Dabasig lenne érdemes megvalósítani.
A Budapest Fejlesztési Központ a beérkezett javaslatokat értékeli, elemzi, a tervezőnek eljuttatja. A javaslatokat lehetőség szerint figyelembe vesszük a tervezési folyamat során. Arról, hogy a kérdőív eredményei hogyan épülnek be az egyes tervfázisokba, folyamatosan tájékoztatni fogjuk a közvéleményt. Köszönjük mindenkinek, aki időt szánt a kérdőívre!
Amennyiben érdeklik az egyes kérdésekre adott válaszok megoszlása, töltse le az alábbi elemzést pdf formátumban, nézze meg rövid animációs videónkat, vagy tekintse meg a lenti infografikát:
2021.07.28.
2022 © NKK Nemzeti Közlekedési Központ Nonprofit Zrt. Minden jog fenntartva
Kedves Látogató!
Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával elfogadja az adatvédelmi szabályzatot.
Kedves Látogató!
Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával elfogadja az adatvédelmi szabályzatot.