A projekt célja a pesti alsó rakpart (és néhány kapcsolódó terület) humanizálásával a belváros és a Duna kapcsolatának helyreállítása.
A rakpart megújításának része a zöldfelületek fejlesztése, a gyalogos és kerékpáros közlekedés feltételeinek javítása, valamint a közúti forgalom csillapítása.
A rakpart rugalmasan alakítható, reprezentatív vízparti közterületté alakul, amely kiválóan alkalmas nagyobb rendezvények megtartására, és a forgalom ideiglenes lezárása esetén rekreációs célú vízparti területté alakul.
Az állandó gépjárműforgalom, a part menti parkolás és raktározás megszüntetésével a mainál jóval szélesebb, zöldfelülettel tarkított gyalogos korzó jön létre. A partszakasz teljes hosszában akadálymentesített lesz: a közút és a gyalogos felület azonos burkolattal, azonos szintben készül. A közlekedésbiztonsági és forgalomtechnikai beavatkozások révén a terület élhetősége és használhatósága jelentősen növekszik.
A Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa 2021. március 18-án határozott arról, hogy a Főváros 2015-ben lefolytatott építészeti tervpályázatának eredménye alapján a rakpart újjászületik a BFK irányításával. A Kossuth Lajos tér – Fővám tér közötti szakaszon a BKK Zrt. már elkezdte az előkészítést, ezt közösen folytatjuk. Ugyancsak elkezdjük a munkát a Lánchíd térségében, a Közraktár utcában és a Havas utca és a Bálna Budapest közötti szakaszon (Salkaházi Sára rakpart).
Melyik szakaszok újulnak meg?
A rakpartok fejlesztése az FKT határozata szerint a következő elemekre terjed ki:
A pesti alsó rakpart humanizálása, új sétány, új közterek, új zöldfelületek létrehozása végig a Kossuth Lajos tértől a Bálnáig, a korábbi tervpályázat eredményei és a korábban elkészült terveket figyelembe véve. A munkák több ütemben zajlanak majd, első lépésben a fővárosi beruházásban 2021. nyár elején indult vízvezeték-beruházás után kezdődhetnek meg. A terveket 2018-ban mutatta be a Főváros korábbi vezetése, ezek műszaki tartalma néhány ponton ugyan továbbfejlesztésre szorul, de lényegét tekintve a Kormány és a Főváros célja közös.
Megújul a Lánchíd pesti hídfője, a Széchenyi István tér, eltűnik a közúti körforgalom, az autók helyét új köztér veszi át a Magyar Tudományos Akadémia előtt, a Lánchíd és a József Attila utca közötti forgalom a tér megkerülése nélkül haladhat majd mindkét irányban a tér déli oldalán. A Széchenyi István térre a tervpályázaton született koncepció, de a részletes tervezés még csak most indulhat meg.
Megújul a Közraktár utca a BKK még 2013-14-ben készített terveinek továbbfejlesztésével. Dedikált kerékpárút illetve kerékpársáv létesül, mentesítve a Bálna előtti sétányt és a Nehru partot a kerékpáros forgalomtól.
Kik nyernek a fejlesztéssel?
A főváros lakói: a gyalogosok, a kerékpárosok, a családosok, az egyedülállók, a fiatalok, az idősek. A zöldfelület növelése javítja a városi klímát, míg a minőségi gyalogos felületek kialakításával a városlakók pihenési, szabadidős tevékenységének feltételei javulnak.
várt utasszám növekedés a H6-on
Ráckeve-belváros időmegtakarítás
Új járművek száma
Csepel-belváros időmegtakarítás
Vasúti
komplex városfejlesztés
6 km új pálya, részben föld alatt 66 km felújítás
~ 3,5 km (alsó rakpart és Közraktár utca)
~ 0,7 km (Széchenyi István tér, József Attila utca)
Sorry, we couldn't find any posts. Please try a different search.
2022 © NKK Nemzeti Közlekedési Központ Nonprofit Zrt. Minden jog fenntartva
Kedves Látogató!
Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával elfogadja az adatvédelmi szabályzatot.
Kedves Látogató!
Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával elfogadja az adatvédelmi szabályzatot.