A projekt célja az elővárosi vasútvonalak fejlesztése és felújítása körében tervezett Kőbánya felső–Rákos–Rákosliget rekonstrukciójának, kapacitásbővítésének, Rákos–Gyömrő szakaszon megállóhelyek, állomások létesítésének, felújításának, átépítésének; Budapest-Nyugati pu. vágányhálózat és bevezető szakaszok rekonstrukciójának előkészítése.
A projekt keretében az érintett vonalszakaszok elővárosi célú fejlesztéséhez szükséges megvalósíthatósági tanulmány, engedélyezési terv és kapcsolódó tenderdokumentáció készül el.
A projekt keretében előkészítendő fejlesztések többek között a vasúthálózat fejlesztéssel érintett szakaszán a szűk keresztmetszet megszüntetésére, egyéb vasúti infrastruktúra korszerűsítési beavatkozásokra; új, színvonalas átszállási lehetőségek megteremtésére; lakóterületek elérhetőségének javítására; a pálya átépítésére; állomási és megállóhelyi infrastruktúra fejlesztésére; korszerű biztosító berendezés kiépítésére; a vasúti forgalom jövőbeni igényeinek megfelelő pályaparaméterek és kapacitás biztosítására; különszintű keresztezések kialakítására irányulnak.
A Nyugati pályaudvar és bevezető vonalszakaszai átépítésének tervezése a Nyugati pályaudvar – Dunakeszi-Gyártelep és a Nyugati pu. – Kőbánya-Kispest vonalszakasz korszerűsítését és kapacitásbővítését tartalmazza. Mindkét vonalszakaszon cél a vonatok megállási rendjének felülvizsgálata, a szükséges helyszíneken új megállóhelyek létesítésének előkészítése, valamint a még meglévő útsorompók kiváltása. A tervezés a Nyugati pályaudvart Budapest-Kelenföld állomással összekötő új vasúti alagút későbbi megvalósításának lehetőségével is számol.
A fentebb meghatározott beruházás teljeskörű előkészítése és hatósági engedélyeztetése valósul meg jelen projekt keretei között.
A projekt fizikai befejezésének tervezett napja: 2023.12.31.
A projekt a Kohéziós Alap, az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program és Magyarország költségvetésének társfinanszírozásával valósul meg.
A projekthez nyújtott összes támogatás (uniós és hazai támogatás együtt) 8 423 967 901 Ft, a támogatás mértéke: 100%, vissza nem térítendő támogatás.
A kedvezményezett neve és elérhetősége:
NKK Nemzeti Közlekedési Központ Nonprofit Zártkörűen Működő Részvénytársaság (konzorciumvezető)
1027 Budapest, Horvát u. 14-26.
Telefon: +36 (1) 445 4501
NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság (konzorciumi tag)
1134 Budapest, Váci út 45.
Telefon: + 36 (1) 436 8100
Támogató szervezet neve és elérhetősége:
Miniszterelnökség Közlekedési, Környezeti és Energiahatékonysági Fejlesztési Programok Végrehajtásáért Felelős Helyettes Államtitkárság
1036 Budapest, Árpád fejedelem útja 79.
Széchenyi 2020 információs oldal
Telefonos ügyfélszolgálat: (+36 1) 896 0000
A projekt célja az elővárosi vasútvonalak fejlesztése és felújítása körében tervezett Kőbánya felső–Rákos–Rákosliget rekonstrukciójának, kapacitásbővítésének, Rákos–Gyömrő szakaszon megállóhelyek, állomások létesítésének, felújításának, átépítésének; Budapest-Nyugati pu. vágányhálózat és bevezető szakaszok rekonstrukciójának előkészítése.
A projekt keretében az érintett vonalszakaszok elővárosi célú fejlesztéséhez szükséges megvalósíthatósági tanulmány, engedélyezési terv és kapcsolódó tenderdokumentáció készül el.
A projekt keretében előkészítendő fejlesztések többek között a vasúthálózat fejlesztéssel érintett szakaszán a szűk keresztmetszet megszüntetésére, egyéb vasúti infrastruktúra korszerűsítési beavatkozásokra; új, színvonalas átszállási lehetőségek megteremtésére; lakóterületek elérhetőségének javítására; a pálya átépítésére; állomási és megállóhelyi infrastruktúra fejlesztésére; korszerű biztosító berendezés kiépítésére; a vasúti forgalom jövőbeni igényeinek megfelelő pályaparaméterek és kapacitás biztosítására; különszintű keresztezések kialakítására irányulnak.
A Nyugati pályaudvar és bevezető vonalszakaszai átépítésének tervezése a Nyugati pályaudvar – Dunakeszi-Gyártelep és a Nyugati pu. – Kőbánya-Kispest vonalszakasz korszerűsítését és kapacitásbővítését tartalmazza. Mindkét vonalszakaszon cél a vonatok megállási rendjének felülvizsgálata, a szükséges helyszíneken új megállóhelyek létesítésének előkészítése, valamint a még meglévő útsorompók kiváltása. A tervezés a Nyugati pályaudvart Budapest-Kelenföld állomással összekötő új vasúti alagút későbbi megvalósításának lehetőségével is számol.
A fentebb meghatározott beruházás teljeskörű előkészítése és hatósági engedélyeztetése valósul meg jelen projekt keretei között.
A projekt fizikai befejezésének tervezett napja: 2023.12.31.
A projekt a Kohéziós Alap, az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program és Magyarország költségvetésének társfinanszírozásával valósul meg.
A projekthez nyújtott összes támogatás (uniós és hazai támogatás együtt) 8 423 967 901 Ft, a támogatás mértéke: 100%, vissza nem térítendő támogatás.
A kedvezményezett neve és elérhetősége:
NKK Nemzeti Közlekedési Központ Nonprofit Zártkörűen Működő Részvénytársaság (konzorciumvezető)
1027 Budapest, Horvát u. 14-26.
Telefon: +36 (1) 445 4501
NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság (konzorciumi tag)
1134 Budapest, Váci út 45.
Telefon: + 36 (1) 436 8100
Támogató szervezet neve és elérhetősége:
Technológiai és Ipari Minisztérium
Közlekedés Operatív Programokért Felelős Helyettes Államtitkárság
1036 Budapest, Árpád fejedelem útja 79.
Széchenyi 2020 információs oldal
Telefonos ügyfélszolgálat: (+36 1) 896 0000
2022 © NKK Nemzeti Közlekedési Központ Nonprofit Zrt. Minden jog fenntartva
Kedves Látogató!
Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával elfogadja az adatvédelmi szabályzatot.
Kedves Látogató!
Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával elfogadja az adatvédelmi szabályzatot.