A projekt célja a kötöttpályás közösségi közlekedés fejlesztése, Budapest belvárosa, a pesti külső kerületek (Budapest X., XIV. és XVI. kerületei) és Csömör, Gödöllő, Kistarcsa, Kerepes, Mogyoród, között átszállásmentes, gyors eljutási lehetőséget biztosító elővárosi gyorsvasúti rendszer kialakításának és a kapcsoló járműbeszerzés előkészítése.
Az előkészítést követően megvalósuló beruházás során összekötésre kerül a jelenlegi M2 metróvonal és a H8 gödöllői, illetve H9 csömöri hévvonal. Megújulnak, illetve részben áthelyezésre kerülnek a hév-megállóhelyek és korszerűsítésre kerülnek a pályák és a kapcsolódó biztosítóberendezések is. A projekt a beruházás előkészítését, a tervezés-engedélyezés és pályázati előkészítés munkáit tartalmazza.
A projekt fizikai befejezésének tervezett napja: 2023.12.31.
A projekt a Kohéziós Alap, az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program és Magyarország költségvetésének társfinanszírozásával valósul meg.
A projekthez nyújtott összes támogatás 5 839 127 777 Ft, a támogatás mértéke: 100%, vissza nem térítendő támogatás.
A kedvezményezett neve és elérhetősége:
BFK Budapest Fejlesztési Központ Nonprofit Zártkörűen Működő Részvénytársaság
1027 Budapest, Horvát u. 14-26.
Telefon: +36 (1) 445 4501
MÁV-HÉV Helyiérdekű Vasút Zártkörűen Működő Részvénytársaság
1087 Budapest, Könyves Kálmán krt. 54-60.
Telefon: +36 1 511 4040
Támogató szervezet neve és elérhetősége:
Innovációs és Technológiai Minisztérium
Közlekedés Operatív Programokért Felelős Helyettes Államtitkárság
1036 Budapest, Árpád fejedelem útja 79.
Széchenyi 2020 információs oldal
Telefonos ügyfélszolgálat: (+36 1) 896 0000
Az előkészítést követően megvalósuló beruházás során összekötésre kerül a jelenlegi M2 metróvonal és a H8 gödöllői, illetve H9 csömöri hévvonal. Megújulnak, illetve részben áthelyezésre kerülnek a hév-megállóhelyek és korszerűsítésre kerülnek a pályák és a kapcsolódó biztosítóberendezések is. A projekt a beruházás előkészítését, a tervezés-engedélyezés és pályázati előkészítés munkáit tartalmazza.
A projekt fizikai befejezésének tervezett napja: 2023.12.31.
A projekt a Kohéziós Alap, az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program és Magyarország költségvetésének társfinanszírozásával valósul meg.
A projekthez nyújtott összes támogatás 5 839 127 777 Ft, a támogatás mértéke: 100%, vissza nem térítendő támogatás.
A kedvezményezett neve és elérhetősége:
BFK Budapest Fejlesztési Központ Nonprofit Zártkörűen Működő Részvénytársaság
1027 Budapest, Horvát u. 14-26.
Telefon: +36 (1) 445 4501
MÁV-HÉV Helyiérdekű Vasút Zártkörűen Működő Részvénytársaság
1087 Budapest, Könyves Kálmán krt. 54-60.
Telefon: +36 1 511 4040
Támogató szervezet neve és elérhetősége:
Innovációs és Technológiai Minisztérium
Közlekedés Operatív Programokért Felelős Helyettes Államtitkárság
1036 Budapest, Árpád fejedelem útja 79.
Széchenyi 2020 információs oldal
Telefonos ügyfélszolgálat: (+36 1) 896 0000
A Kormány a „Budapest-Kelenföld – Ferencváros vasútvonal-szakasz kapacitásbővítésének építési munkái (Déli körvasút II. ütem)” projekt forrásának biztosításáról és ezzel összefüggésben az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program éves fejlesztési keretének megállapításáról szóló 1247/2016. (V. 18.) Korm. határozatban, valamint az annak módosításáról szóló 1677/2021 (IX.29) számú Korm.határozatban foglaltak értelmében támogatta a „Budapest-Kelenföld – Ferencváros vasútvonal-szakasz kapacitásbővítésének építési munkái (Déli körvasút II. ütem)” megnevezésű kiemelt projektet NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zártkörűen Működő Részvénytársaság és a BFK Budapest Fejlesztési Központ Nonprofit Zártkörűen Működő Részvénytársaság konzorciuma valósítsa meg.
A Projekt fő gazdasági-társadalmi célja, hogy a TEN-T törzshálózaton (Mediterrán-, Keleti/kelet-mediterrán és Rajna-Duna folyosó) jelentkező szűk keresztmetszet – azaz a vasúti szakasz szűk forgalmi áteresztő képessége felszámolásra kerüljön. A közlekedési infrastruktúra fejlesztésével lehetővé válik az ország két része közötti kapcsolat és a nemzetközi elérhetőség javítása, valamint Magyarország európai gazdasági vérkeringésbe történő kedvezőbb bekapcsolása. A hazai vasútvonalakon az utazási időt és az energiafogyasztást növelik a vasúti szűk keresztmetszetek, melyek további romlása menetrendi (zavarérzékenységi) szempontból kritikus – az áthaladó vonatok száma és így a forgalom nem növelhető a keresztmetszet áteresztő képeségének növelése nélkül, holott személyi és teherforgalmi igény is lenne rá. A Projekt célja ezen szűk keresztmetszet felszámolása.
A fejlesztés eredményeként a közútról a vasútra történő várható átterelődés révén a környezet- és életminőségben jelentős pozitív hatás jelentkezik. A vasúti személy- és teherszállítás színvonalának és kapacitásának javulása a hazai és a nemzetközi vállalkozások versenyképességét egyaránt erősíti. A Projekt keretében tervezetten az alábbi tevékenységek valósulnak meg:
Az előkészített Déli Körvasúttal már rövid távon teljesítőképesebb, lényegesen gyorsabb és kiszámíthatóbb lesz a magyar vasúthálózat, és ez a fejlesztés 15 éves távlatban a megnövekedett igényeknek és a kor elvárásainak megfelelő megoldást kínál.
A Ferencváros – Kelenföld vasútvonal kapacitásbővítése, mint a Déli Körvasút második eleme megvalósítása a szűk keresztmetszet feloldásához elengedhetetlen, emellett az elkészülő Déli összekötő vasúti Duna-híd 3 hídszerkezete akkor tudja betölteni a szerepét, ha a pesti-budai oldalakon új, harmadik vágány csatlakozik majd hozzá.
A beruházás keretében megvalósul a szükséges kiviteli tervek elkészítése, valamint a teljes kivitelezés és a projekthez szükséges kommunikációs és részvételiségi tevékenység
A projekt fizikai befejezésének tervezett napja: 2027.12.31.
A projekt a Kohéziós Alap, az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program és Magyarország költségvetésének társfinanszírozásával valósul meg. A Kormány a Projekt megvalósítása érdekében az 1247/2016. (V. 18.) Korm. határozat 1. a.) pontjában és az 1. sz. melléklet 2. pontjában rögzítette az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program 2. prioritás többletkötelezettség-vállalás terhére történő finanszírozást.
A projekthez nyújtott összes támogatás (uniós és hazai támogatás együtt) 462 660 579 663 Ft, melyből a BFK Budapest Fejlesztési Központ Nonprofit Zártkörűen Működő Részvénytársaság részére biztosított támogatás összege 3 302 000 000 Ft, a támogatás mértéke: 100%, vissza nem térítendő támogatás.
A kedvezményezett neve és elérhetősége:
NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság (konzorciumvezető)
1134 Budapest, Váci út 45.
Telefon: + 36 (1) 436 8100
NKK Nemzeti Közlekedési Központ Nonprofit Zártkörűen Működő Részvénytársaság (konzorciumi tag)
1027 Budapest, Horvát u. 14-26.
Telefon: +36 (1) 445 4501
Támogató szervezet neve és elérhetősége:
Miniszterelnökség Közlekedési, Környezeti és Energiahatékonysági Fejlesztési Programok Végrehajtásáért Felelős Helyettes Államtitkárság
1036 Budapest, Árpád fejedelem útja 79.
Széchenyi 2020 információs oldal
Telefonos ügyfélszolgálat: (+36 1) 896 0000
2022 © NKK Nemzeti Közlekedési Központ Nonprofit Zrt. Minden jog fenntartva
Kedves Látogató!
Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával elfogadja az adatvédelmi szabályzatot.
Kedves Látogató!
Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával elfogadja az adatvédelmi szabályzatot.