A hiányzó vasúti megállóhelyek, átszállási csomópontok kiépítése a budapesti agglomerációs vasúti hálózat fejlesztésének előkészítésével összefüggő intézkedésekről és az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program éves fejlesztési keretének megállapításáról szóló 1247/2016. (V. 18.) Korm. határozat módosításáról szóló 1705/2021. (X. 6.) Korm. határozatával a Kormány a BFK Budapest Fejlesztési Központ Nonprofit Zrt.-t jelölte ki a „A Hiányzó vasúti megállóhelyek, átszállási csomópontok kiépítése a budapesti agglomerációs vasúti hálózaton fejlesztés előkészítése” c. kiemelt projekt megvalósítására.
A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia az elővárosi vasúthálózat fejlesztésének átfogó programja. Ez az egyes vonalak megújításán, a város belsejében szükséges, az átjárhatóságot megteremtő összekötő elemeken (alagút a Duna alatt, Déli Körvasút) kívül tartalmazza a hiányzó megállók megépítését is Budapesten belül, hiszen ma még sokszor nem lehet átszállni vasútról metróra vagy villamosra, és hiába járnak vonatok sűrű lakókörzetek mellett, megálló híján az ott élők nem használhatják a vasutat.
A fejlesztés általános céljai:
A fejlesztés stratégiai célja, hogy a Budapest Agglomerációs Vasúti Stratégia célrendszerének megfelelően a sűrített, középtávon 10-15 perces ütemű elővárosi forgalom kiszolgálásán felül a hálózatfejlesztési stratégiája szempontjának figyelembevételével a budapesti agglomerációan a hiányzó átszállási pontok létrejöjjenek, a vasúti közlekedés területi lefedésének növelésével. A projekt 3 részből áll, melynek fejlesztési céljai a következők:
1. rész: Albertfalva megállóhely utasforgalmi létesítményeinek tervezése:
2. rész: Külső Körvasút új megállóhelyeinek utasforgalmi létesítményeinek tervezése:
3. rész: Budapest XIV. kerület Füredi utca – Budapest XVI. kerület Rákosi út vonalában létesítendő különszintű közúti átvezetés engedélyezési terv szintű előkészítése
A fentebb meghatározott beruházás teljeskörű előkészítése és hatósági engedélyeztetése valósul meg jelen projekt keretei között.
A projekt fizikai befejezésének tervezett napja: 2023.12.31.
A projekt a Kohéziós Alap, az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program és Magyarország költségvetésének társfinanszírozásával valósul meg.
A projekthez nyújtott összes támogatás (uniós és hazai támogatás együtt) 1 219 383 208 Ft, a támogatás mértéke: 100%, vissza nem térítendő támogatás.
A kedvezményezett neve és elérhetősége:
NKK Nemzeti Közlekedési Központ Nonprofit Zártkörűen Működő Részvénytársaság
1027 Budapest, Horvát u. 14-26.
Telefon: +36 (1) 445 4501
Támogató szervezet neve és elérhetősége:
Miniszterelnökség Közlekedési, Környezeti és Energiahatékonysági Fejlesztési Programok Végrehajtásáért Felelős Helyettes Államtitkárság
1036 Budapest, Árpád fejedelem útja 79.
Széchenyi 2020 információs oldal
Telefonos ügyfélszolgálat: (+36 1) 896 0000
2022 © NKK Nemzeti Közlekedési Központ Nonprofit Zrt. Minden jog fenntartva
Kedves Látogató!
Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával elfogadja az adatvédelmi szabályzatot.
Kedves Látogató!
Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával elfogadja az adatvédelmi szabályzatot.