Budapest, 2020.12.10. – A belváros forgalomcsillapítását, jobb közlekedési kapcsolatokat, a környező területek fejlődését várják leginkább a válaszadók az Új Duna-híd megépítésétől – ez derül ki a Budapest Fejlesztési Központ nemrégiben lezárult felméréséből. A felmérés az Új Duna-hídhoz kapcsolódó úthálózat első szakaszáról tett fel kérdéseket. Budapest egyik legizgalmasabb városfejlesztési beruházásához 5459 vélemény érkezett.
A Budapest Fejlesztési Központ célja, hogy az Új Duna-hídhoz kapcsolódó úthálózat városias arculatot kapjon, és a térség a közlekedésfejlesztés után a jelenleginél is élhetőbbé váljon. Ezt az irányt megerősítették a válaszadók is, akiknek
• 84 százaléka egyetért a villamos szükségességével,
• 90 százaléka a kerékpárút kialakításával,
• 84 százaléka a széles járdák megvalósításával,
• 86 százalékuk pedig az út menti zöldsávok kialakítását is támogatja.
A válaszadók túlnyomó többsége egyetért a híd megépítése kapcsán a belváros forgalomcsillapításának szükségességével függetlenül attól, hogy milyen közlekedési módot használ. A leggyakrabban autóval utazók 82 százaléka, a tömegközlekedést választók 85 százaléka, az elsősorban kerékpározók 92 százaléka, míg a főként gyalogosan közlekedők 85 százaléka ért egyet teljes mértékben a belvárosi forgalom csökkentésére irányuló törekvésekkel.
Azzal kapcsolatban, hogy hajlandó lenne-e változtatni a közlekedési szokásain a fenti cél elérése érdekében, a válaszadók 47 százaléka állította, hogy ez elfogadható számukra, de csak akkor, ha ez a változás nem jár érdemi kényelmetlenséggel vagy hosszabb utazással. 17 százalékuk már szinte most is csak fenntartható módon közlekedik, míg a kitöltők 16 százaléka akár kényelmetlenséget is hajlandó lenne vállalni a belső kerületek forgalmának csökkentéséért.
A Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa szintén 2020. február 27-ei ülésén arról is döntött, hogy az Új Duna-hídhoz kapcsolódó új körút pesti oldali, a Soroksári út – Üllői út közötti szakaszán a tervezést hat nyomvonal-alternatíva vizsgálatával kell folytatni. A Budapest Fejlesztési Központ ennek megfelelően, az FKT által meghatározott hat lehetséges nyomvonal véleményezésére külön társadalmi párbeszédet bonyolított le, amely októberben le is zárult. Arról, hogy az alternatívák közül melyik nyomvonalon haladjon tovább az új körút, a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa idén év végig hoz döntést, ám az ülések megtartásának a járványhelyzet miatt megváltozott rendje miatt ez a döntés végül 2021 első hónapjaira is áttolódhat. A BFK minden szükséges szakmai előkészületet megtett annak érdekében, hogy idén év végéig döntés születhessen, ahhoz minden adat, információ és társadalmi vélemény rendelkezésre áll és amint erre sor tud kerülni, minden információt megosztunk a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa tagjaival is. A pesti nyomvonal-kérdés nem érinti az Új Duna-híd tervezését, amely jelenleg is folyamatban van az érintett önkormányzatok – Ferencváros, Csepel és Újbuda, valamint a Fővárosi Önkormányzat – és a BKK együttműködésével, az eldöntött nyomvonalon és műszaki tartalommal, annak érdekében, hogy 2021 végére a híd és a kapcsolódó körút megépítésére, kivitelezésre érett tervek álljanak rendelkezésre.
További információk és a projekttel kapcsolatos média tartalmak itt érhetőek el: új Duna-híd
A Budapest Fejlesztési Központ Új Duna-híd úthálózatának első szakaszával kapcsolatos felmérésével kapcsolatos további részleteket itt olvashatnak.
2022 © NKK Nemzeti Közlekedési Központ Nonprofit Zrt. Minden jog fenntartva
Kedves Látogató!
Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával elfogadja az adatvédelmi szabályzatot.
Kedves Látogató!
Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával elfogadja az adatvédelmi szabályzatot.