Zöldebb, akadálymentes csomópontot, jobb gyalogos kapcsolatokat szeretnének az emberek Kelenföldön

A Kelenföld vasútállomás környékén élő lakosok, az átutazók, valamint a közlekedési módot váltók 2021.07.01. és 2021.07.21. között tölthették ki a pályaudvarnál tervezett fejlesztésekre vonatkozó kérdőívünket. Az online felületen összesen 1902 kitöltő válaszolt kérdéseinkre, emellett számos javaslat is érkezett, hozzájárulva ezzel a tervezési folyamat sikerességéhez. Köszönjük mindenkinek, aki élt a lehetőséggel, és elmondta a véleményét! Az alábbiakban ismertetjük ezeket a visszajelzéseket.

A fejlesztési elemek közül a kitöltők zöldfelületek kialakítását, akadálymentesítést és a gyalogos kapcsolatok fejlesztését tartják a legfontosabbaknak. A közbiztonság javításának, valamint kulturált zöldterületek létrehozásának vizsgálata a fejlesztés során 90% feletti támogatottságot élvez, de a zajcsökkentő intézkedések alkalmazási lehetőségeit, illetve az Etele téren közösségi funkciók kialakításának vizsgálatát is a válaszadók több mint 2/3-a tartja fontosnak. A legfontosabb fejlesztési elemek megjelölését és a fentebb említett tényezők vizsgálatának fontosságát a közvetlenül érintettek, azaz a környéken lakók is visszaigazolták.

A fejlesztésben közvetlenül érintett területen élők elmondhatták a véleményüket jelenlegi lakókörnyezetükről, amit a legtöbben hangosnak és inkább barátságtalannak tartanak. Legmeghatározóbb problémáknak – az összes kitöltőhöz hasonlóan – a zöldfelületek hiányát, a zajhatásokat és a közbiztonság hiányát tartják. Emellett a terület elhanyagoltságára, a nem megfelelő várakozási körülményekre, a funkciók hiányára, valamint a nem akadálymentes közlekedési kapcsolatokra is többen panaszkodtak.

A kitöltőket a különböző közlekedési módok kapcsán használati szokásaikról is kérdeztük. Gyalogosan a legnagyobb arányban az M4-es metrót fogják várhatóan megközelíteni. Kerékpárral az átszállási céllal érkező utasok számára az Etele tér a legkedveltebb célterület, az áthaladó kerékpáros forgalom pedig leginkább a vasút alatti átjárót részesítené előnyben. A válaszadók mindössze 38%-a hagyja kerékpárját a vasútállomás környékén, ennek okaként a közbiztonságot és a további használatot jelölték meg a legtöbb esetben. A tervezett B+R parkolóval kapcsolatban a legfontosabb igény, hogy fedett és őrzött legyen, azonban ezen felül a kitöltők nagyjából fele bekerített és kivilágított parkolóval lenne igazán elégedett.

Az autóbusz-terminál közvetlen környezetében jegykiadó automaták és hulladékgyűjtők elhelyezését tartják a legfontosabbnak a kitöltők, ugyanakkor a nyilvános WC-k, árnyékolók és tájékoztató táblák kihelyezését többen szükségesnek látják. Emellett még padok és térképek elhelyezését tartják fontosnak a válaszadók.

A kapott válaszokat a Budapest Fejlesztési Központ a tervezővel közösen feldolgozza, és a lakossági visszajelzéseket beépíti a tervbe.

Köszönjük még egyszer a kitöltőknek, hogy válaszaikkal segítették a tervezési munkát!

Amennyiben érdeklik az egyes kérdésekre adott válaszok megoszlása, töltse le az alábbi elemzést:

2021.11.10.

Kedves Látogató!

Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával elfogadja az adatvédelmi szabályzatot.

Kedves Látogató!

Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával elfogadja az adatvédelmi szabályzatot.

Megszakítás