Indul a Budai Fonódó villamoshálózat II. szakaszának a tervezése!

A Budapest Fejlesztési Központ által indított kérdőív kitöltésével több mint 2500 ember mondta el véleményét a budai fonódó villamoshálózat Szent Gellért tértől a Dombóvári útig tartó meghosszabbításának terveiről. A legtöbb kitöltő fontosnak tartja a közösségi közlekedés előnyben részesítését, élhető városi terek kialakítását, a füvesített villamospálya alkalmazását és a fasorok védelmét az érintett területen.

A közelmúlt egyik legsikeresebb közösségi közlekedési projektje, a Budai Fonódó villamoshálózat meghosszabbításaként hamarosan elkészülnek a megújított tervek a Szent Gellért tér – Műegyetem rakpart – Pázmány Péter sétány – Dombóvári útszakaszra is. Azért, hogy a környéken lakók és itt tanulók igényeit a tervezés során a lehető legnagyobb mértékben figyelembe tudjuk venni, a Budapest Fejlesztési Központ kérdőíves felmérést indított 2021. február 13. és március 1.  között. A kérdőívet összesen 2709 fő töltötte ki.

A válaszadók több kérdésben egyértelmű támogatásukat fejezték ki a projekttel kapcsolatban, így

  • 93 százalékuk egyetért, vagy inkább egyetért a villamosvonal szükségességével, 
  • 85 százalékuk a füvesített villamospálya megvalósulásával, 
  • 93 százalékuk a közterületi fasorok megőrzésével, 
  • 83 százalékuk pedig a gyalogos-kerékpáros közlekedés előnyben részesítését is inkább, vagy teljes mértékben támogatja. 

A Műegyetem rakparton közösségi teret szeretnének az emberek

A felmérés rákérdezett arra is, hogy az új villamosvonal miatt átalakuló rakparti területeket hogyan képzelik el a válaszadók. A Műegyetem rakparttal kapcsolatban sokan jelezték, hogy elégedetlenek a jelenlegi kialakítással, kevesebb autót, több zöldet és közösségi tereket szeretnének, és a Dunával való kapcsolat is fontos lenne számukra.

A Goldmann György tér után következő Pázmány Péter sétány helyén régen a Duna hömpölygött, ma elsősorban városi autópályaként funkcionál az ELTE két épülete előtt. A válaszadók itt is jelezték a zöldítés és az élhető városi terek kialakításának szükségességét, valamint gyakran előkerült az önálló, gyalogosoktól elválasztott, egy oldalon futó kerékpárút/sáv igénye. 

Az utolsó szakasz, a Kopaszi-gát térségének jelenlegi megközelíthetőségi lehetőségei nem megfelelőek a visszajelzések szerint. A válaszadók véleménye alapján mind a gyalogátkelőhelyek, mind a járda szélesítése, mind a kerékpáros átjárók számának növelése javítani tudna a jelenlegi helyzeten. Szintén fontosnak tartják, hogy az épülő Nádorkert vasútállomás és a villamos végállomása komplex szemléletben, könnyű átszállást biztosítva készüljön el.

Érkeztek formabontó javaslatok is

A kérdőív végén a kitöltők elmondhatták általános fejlesztési javaslataikat. A lehetőség nagyon népszerű volt, több, mint 600 egyedi válasz érkezett. Egy általános javaslatcsoport kiemelkedik a többi közül, ez pedig a vonal tovább vezetését érinti. Erre a jelenlegi tervezési feladat ugyan nem szól, de a BFK vizsgálja a rendelkezésre álló lehetőségeket. Sokan javasoltak továbbá teljesen lezárt Duna-parti sétányt, szoborparkot a Műegyetem és az ELTE legnagyobb tudósairól. A többség támogatja, hogy a megállók kialakítása során az építményeken megjelenjen a terület kulturális örökége is.

A Budapest Fejlesztési Központ a beérkezett javaslatokat lehetőség szerint figyelembe veszi a tervezési folyamat során. A projekt előrehaladásáról és az egyes tervfázisokról folyamatosan tájékoztatni fogjuk a közvéleményt.

Amennyiben érdeklik az egyes kérdésekre adott válaszok megoszlása, töltse le az alábbi elemzést:

2021.05.03.

Kedves Látogató!

Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával elfogadja az adatvédelmi szabályzatot.

Kedves Látogató!

Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával elfogadja az adatvédelmi szabályzatot.

Megszakítás