Az utasokat jobban szolgáló, kedvezőbb elhelyezésű megálló készül a H6-os héven Szigetszentmiklós legfontosabb megállójában. A Bucka városrészt kiszolgáló szűk közúti aluljárót kibővítjük, kedvezőbb megközelítési és parkolási lehetőséghez jutnak azok is, akik kerékpárról vagy autóról szállnak át a hévre.
Szigetszentmiklós a ráckevei hév által érintett legnagyobb település, jóval többen élnek itt (40 ezer fölött van a lakosságszám), mint a megyeszékhely Salgótarjánban vagy Szekszárdon. A város fő hévmegállója lakótelepek szomszédságában a József Attila-telep. Ez volt az egyik ok, amiért a H6-os vonal fejlesztésén belül az itteni megálló környezetének megtervezésére külön építészeti tervpályázatot írtunk ki. A másik, hogy a sűrűn beépített területen nem egyszerű a P+R parkolók elhelyezése, márpedig itt szükség van rájuk, tehát a parkolóházra is vártuk az ötleteket az indulóktól. A május 10-i beadási határidőre 12 munka jött. Az értékelés megkezdődött, nyertest június harmadikán hirdetünk.
A tervezési program egy kapuként szolgáló minőségi, zöld városi előtér, továbbá az ingázási igényeket kiszolgáló P+R parkolóház megépítését vázolja.
A H6-os hév, így a pálya és az állomások felújítását a Főmterv Zrt. és a Kontúr Csoport Kft. alkotta konzorcium tervezi, így József Attila-telep megállónál ehhez kell illeszkednie az új előtérnek és a parkolóháznak.
A megállóhely ma is Szigetszentmiklós legfontosabb, napi 4300 utas átszállását biztosító közlekedési csomópontja. A beruházásnak köszönhetően az előrejelzés szerint napi 7500 főre növekedhet az utasszám.
A hévmegállóról:
A parkolóházról:
A parkolóházzal mind látványában mind funkcióiban összhangban álló előtér szerepe a megérkezés, kellemes átmeneti tartózkodás, illetve áthaladás biztosítása. A tervező feladata az építmény földszinti részén a kiskereskedelmi és a forgalomhoz kapcsolódó vendéglátó egységek elhelyezésének vizsgálata, ezek akár szerves részt alkothatnak az előtérrel. Az itt újjászülető terület identitása és helyi kötődése tükröződhet az utcabútorokban, az anyaghasználatban és a zöldfelületi elemekben. A koncepciótervnek ötleteket kell adnia a hév- és buszforgalomhoz kapcsolódó jegyautomaták, valamint a hirdetmények, reklámfelületek, tájékoztató táblák megfelelő és a tér arculatába illeszkedő, esztétikus elhelyezésére az áthaladó gyalogosok számára.
A parkolóháztól keletre eső, városképileg rendezetlen területre beépítési javaslatot vártunk, amely épít az újonnan kialakuló kötöttpályás közlekedési csomópont közelségére, funkcióival és beépítési karakterével erősíti a terület városközponti szerepét, javítja a településképet, azonban ennek megvalósítása nem része a hévfejlesztésnek.
A hév átépítésével emelkedik a sebesség, innentől 100 kilométer/órával is közlekedhetnek a szerelvények Szigetszentmiklós gyártelep megállóig.
Szükség van a mostaninál hatékonyabb közlekedési és átszállási kapcsolatokra is, célunk egy komplex, 21. századi közlekedési csomópont kialakítása, ahol a különböző közlekedési eszközzel érkezők kényelmesen és gyorsan átszállhatnak a H6-os hévre.
A teljes, H6-os hévvonal felújítása kiterjed:
A H6-os hév a többihez hasonlóan jelenleg nagyon korszerűtlen, lassú, nem elég sűrűn jár, elavultak a szerelvények, amelyeken még ilyen feltételek mellett is naponta 27 ezren utaznak.
A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia modellezése szerint a felújítást követően – illetve abból adódóan, hogy a ráckevei hév egy új alagút révén a Kálvin térig közlekedhet – 218 százalékkal növekedne az utasszám, tehát a jelenleginek háromszorosa lenne a forgalom.
2022 © NKK Nemzeti Közlekedési Központ Nonprofit Zrt. Minden jog fenntartva
Kedves Látogató!
Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával elfogadja az adatvédelmi szabályzatot.
Kedves Látogató!
Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával elfogadja az adatvédelmi szabályzatot.