Online fórum a szentendrei hév budapesti szakaszáról

A szentendrei, ráckevei és csepeli hévek rekonstrukciója és fejlesztése – két ütemben – a MÁV-HÉV Zrt. és a BFK irányításával zajlik. A közeljövőben a H5-ös vonalon Szentendre és Békásmegyer között teljes, Békásmegyer és a Batthyány tér között részleges pályaátépítés lesz, a megállókat viszont teljeskörűen akadálymentesítjük. A távlati ütemben a szentendrei hév is része lesz az 5-ös metrónak.

Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiában is szereplő, és annak többi fejlesztéséhez illeszkedő 5-ös metróval kezdte előadását a Békásmegyer és Batthyány tér közötti hévszakasz lakossági fórumán. Az északi és déli hévek fejlesztésének már a tervezésnél tartó I. fázisánál ugyanis ismernünk kell a távlati végcélt, nehogy a közeli beruházás egyes megoldásai akadályozzák a későbbi fejlesztést, vagy esetleg fölöslegesekké váljanak, mikor a következő ütemhez érünk. Ha a hármas metró építésénél tekintettel tudtak lenni elődeink a negyven évvel később elkészülő négyes metró Kálvin téri csatlakozására, nekünk is képesnek kell lennünk a terveknél figyelembe venni, évtizedes távlatban milyen fejlesztés várható a vonalon.

A távlati vízió tehát az 5-ös metró, vagy észak-déli városi és elővárosi gyorsvasúti rendszer, amely északon két irányból, Szentendre és Pilisvörösvár irányából fogadja a vonatokat, aztán Óbudán szétágazik, fő ága feltárja Óbuda tengelyét, majd megcélozza a pesti belvárost, de a megvalósíthatósági tanulmány eredményei alapján a belvárosi alagút megépítése után a mainál ritkább közlekedéssel a H5 ma ismert nyomvonala is megmaradna, és a Batthyány térre is járhatnak majd továbbra is a vonatok. A távlati vízió, hogy a belvárosban Óbuda felől metróként működő M5 déli irányban ismét szétágazik Csepel és Ráckeve felé, hiszen a H6 és H7 is integrálódik a rendszerbe. Ez a távlati vízió tartalmazza a hév föld alá süllyesztését Békásmegyer és Rómaifürdő között is, Csillaghegyen.

A szentendrei hév rövid távú, első ütemű, a következő 5 évre tervezett fejlesztése ebből a távlati vízióból vezethető le. De akkor nézzük most azt, hogy mit is tervezünk pontosan a következő évekre, 2026-ig!

  • Átfogó akadálymentesítés minden állomáson
  • Felülvizsgált megállóhelyi kapcsolatok
  • Új liftek és mozgólépcsők Békásmegyeren, a Margit hídnál és a Batthyány téren
  • Új kerékpáros kapcsolatok, kerékpártárolók
  • Békásmegyeren P+R parkoló
  • Sűrűbb menetrend
  • Pilisvörösvár felől a Batthyány térre bejáró óránként 2 vonat, a mai menetrend felül

Részletek a prezentációban, megállóról megállóra. A beruházás tervezése halad, a MÁV HÉV-vel és a tervezőkkel közösen dolgozunk azon, hogy mihamarabb az építési engedélyek is rendelkezésre álljanak.

A fórum második felében több tucat írásos és szóban föltett kérdésre válaszolt Vitézy Dávid és Somodi László, a BFK közlekedési főigazgatója. A kérdések zöme egy-egy konkrét megálló, terület problémáit feszegette.

A videóban megnézhetőek a prezentációk és a kérdések, válaszok is. Köszönjük mindenkinek a részvételt, folytatjuk a munkát, hogy minél hamarabb az építkezés is megkezdődhessen a bemutatott ütemterv szerint.

Videó a lakossági fórumról: 

Videó lejátszása

További információért látogasson el a projektoldalra: H5-ös szentendrei hév

Kedves Látogató!

Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával elfogadja az adatvédelmi szabályzatot.

Kedves Látogató!

Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával elfogadja az adatvédelmi szabályzatot.

Megszakítás