Az összes érintett önkormányzat – ideértve a Fővárost is – konszenzusa alapján folytatódhat a gödöllői és csömöri hévek megújításának, metróvá fejlesztésének tervezése, a szükséges engedélyek megszerzése.
Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója és a tervező Főmterv elnök-vezérigazgatója, Keszthelyi Tibor a XVI. kerület Polgármesteri Hivatalának épületében írta alá a vállalkozói szerződés módosítását. Eszerint most végre újraindulhat a tervezés és átvezetjük az önkormányzatok egyetértésével kialakult változtatásokat a korábbi terveken, elsősorban a gyorsvasút vonalvezetéséről. Az aláíráson jelen volt Szatmáry Kristóf, a térség országgyűlési képviselője és Kovács Péter, a XVI. kerület polgármestere.
A H8-as és H9-es hévek megújításának tervezése a fővárosi szakaszon a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) megrendelésére kezdődött, de a munkák félbeszakadtak, a szükséges engedélyeket nem sikerült megszerezni, majd az új városvezetés hivatalba lépését követően a beruházás fedezetét is elvonták a fővárosi költségvetésben. A BFK a Kormány és a Főváros közös döntése alapján átvette a fejlesztést. Több hónapos tárgyalás után az érintett négy kerülettel (X., XIV., XVI., XVII.) és a Fővárossal sikerült konszenzusra jutni a vonalvezetésről tavaly decemberben. Így már nincs akadálya, hogy a tervezés a módosult tartalommal fejeződhessen be a budapesti és az agglomerációs szakaszra is, a vállalkozói szerződés mostani módosítására a tervező Főmtervvel ezért volt szükség.
A hév gödöllői és csömöri vonalán a pálya elhasználódott, a járművek 40-50 évesek, korszerűtlenek. A hévek fejlesztése, az M2-es metróvonal és a H8-as, illetve H9-es vonalak összekötése része a tavaly év végén a kormány által is elfogadott Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiának. Így egy olyan átjárható rendszer jön létre, amely átszállást és időt takarít meg mind a ma a metrót és a hévet, mind az autót használóknak. A beruházás 90%-a a hév teljes felújítása, az összekötés azonban új közvetlen kapcsolatokat nyit meg, jelentősen javítva az összekötött vonal versenyképességét. Számítások szerint a budapesti szakaszon az utasforgalom több mint megduplázható a fejlesztés révén.
Ahogy a Stratégia a többi hévvonalra és mind a 11, Budapestre befutó vasútvonalra, a H8-as gödöllői és H9-es csömöri hév esetében is tartalmazza a pálya teljes újjáépítését, a megállók akadálymentesítését, autóparkolók, kerékpártárolók létesítését, a buszos ráhordás feltételeinek javítását. Ahol szükséges, ott korszerű zajvédelmet alakítunk ki.
A tervpályázat honlapja az alábbi címen érhető el: H8-as gödöllői és H9-es csömöri hév metróvá fejlesztése
2022 © NKK Nemzeti Közlekedési Központ Nonprofit Zrt. Minden jog fenntartva
Kedves Látogató!
Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával elfogadja az adatvédelmi szabályzatot.
Kedves Látogató!
Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával elfogadja az adatvédelmi szabályzatot.