Keleti pályaudvar – Kőbánya-felső: épül az új vágány, hamarosan kész a Hungária körúti híd

A tervek szerint ütemezetten zajlik a harmadik vágány építése a Keleti pályaudvar és Kőbánya-felső állomás között. Célunk, hogy a vonatok sűrűbben járhassanak ezeken a fontos vasútvonalakon és legyen kapacitás új megállók létesítésére is. A munkák előrehaladtával a Hungária körút felett átívelő hídon, amely a leendő Közlekedési Múzeum megálló mellett helyezkedik el, december 2-án várható a próbaterhelés, mivel addigra elkészülnek az oda vezető vágányok. A Közlekedési Múzeum mögötti területen már a befejező szakaszhoz érkeztek a vágányépítési munkák. A Keleti és Ferencváros közötti 1. számú vasútvonal két vágánya felett áthaladó hídon és körzetében szintén zajlik a vágányépítés. A Hungária körúti híd próbaterhelése után már a teljes szakaszon pályaépítési munkák lesznek.

Keleti pályaudvar – Kőbánya felső harmadik vágány

A Keleti és Kőbánya-felső között kettőről három vágányosra bővül a pálya, a beruházás azért fontos, mivel a meglevő infrastruktúrán két nagy forgalmú elővárosi vonal, a hatvani (80a) és az újszászi (120a) osztozik, és az itt közlekedő elővárosi és távolsági járatokon naponta 42 ezer ember utazik. Most a legfontosabb, hogy a budapesti pályahálózat rendelkezzen elegendő kapacitással, így a jelenleginél több vonat tud majd közlekedni itt is. Ezen a vonalon azonban nemcsak a vasúti pályát kell újra építeni, hanem négy vasúti hidat is: az említetteken kívül még egy található a Hungária körútnál, illetve a Pongrácz út és a ceglédi 100a vasútvonal felett átívelő műtárgyat. A harmadik vágány a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) és a beruházó NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. együttműködésében épül. A kivitelező az R-Kord Zrt. Ez a beruházás 9,4 milliárd forintba kerül, és 2022 nyarára tervezett befejezés dátuma, ezt követően az új, Hungária körút – Közlekedési Múzeum állomás építése kezdődhet.

Keleti pályaudvar – Kőbánya felső harmadik vágány

Az óránként nyolcvan kilométeres sebességre engedélyezett pályán összesen hat csoport kitérő épül, és lesz egy balos ívű nagysugarú kitérő is, hogy a szerelvényeknek ne kelljen menet közben lelassítani. Az új létesítmény a Kőbánya-felsőről az egykori Józsefvárosi pályaudvarra vezető felhagyott vágány helyén épül, amely az átépítést követően a Keleti pályaudvarra teszi lehetővé az eljutást. Mivel azonban a pályát az eddigi állapotában nem lehetett vasúti forgalomra igénybe venni, szükséges a teljes felújítás. A vágányok és hidak mellett a biztosítóberendezést, a távközlési és felsővezetéki rendszert is újjá kell építeni új felsővezeték tartó oszlopokkal.

Az új Hungária körúti megálló kiviteli tervei a Budapest Fejlesztési Központ megrendelésére 2022 elejére készülhetnek el, és a beruházás jövő nyáron megkezdődhet. A vasúti megállóhely 2024-re készülhet el. Az új megálló a harmadik vágányhoz illeszkedik, de úgy, hogy a másik kettő mellett is épül peron. Ezek akadálymentesek lesznek, és öt lift vezet majd az észak-déli aluljáróba a lépcsők mellett.

További információért látogasson el a projekt oldalára: Kőbány felső – Rákos – Rákosliget vasúti szakasz

Kedves Látogató!

Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával elfogadja az adatvédelmi szabályzatot.

Kedves Látogató!

Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával elfogadja az adatvédelmi szabályzatot.

Megszakítás