A helyi értékek álltak a második közösségi tervezési alkalom középpontjában

Augusztus 4-én folytatódott Újbuda Zöldfolyosójának közösségi tervezése. A második alkalom a Budaörsi úttól a Dunáig tartó tervezési terület értékeire és hiányzó funkcióira fókuszált. A résztvevő helyi lakosok négy csoportban a terület négy különböző szakaszával foglalkoztak. Mind a négy tervezési területhez rendkívül sok visszajelzés érkezett a lakóktól, ami jó alapot szolgáltat a helyi igényeken alapuló tervek elkészítéséhez. Ezúton is köszönjük a második alkalom résztvevőinek aktív közreműködését!

Az Újbuda Zöld folyosójáról szóló második közösségi tervezési alkalom a tervezési terület szeretett és kevésbé szeretett aspektusaival foglalkozott. A Szent Margit Gimnázium dísztermében kiterített, nagy méretű, a tervezési területet ábrázoló informatív térképen minden résztvevő megjelölhette kedvenc helyeit. Az eseményen valóban elindult a közös tervezés, a tervezett zöldfolyosóról szóló párbeszéd. A résztvevők 4 kis csoportban, a tervezési terület különböző szakaszaival kapcsolatban osztották meg véleményüket és tapasztalataikat a tervezőkkel, Újbuda Önkormányzatával, illetve megrendelői oldalról a NIF Zrt. és a Budapest Fejlesztési Központ képviselőivel.

A tervezési terület egyik legizgalmasabb része a ma még sokak szerint nem megfelelően használt zöldterület a Duna és a Bogdánfy utca között, a Neumann János út mentén. A már meglévő funkciók közül sokan kiemelték a parkolási lehetőségeket, a területet gyakran használó futókat, de szóba került a közeli Schönherz kollégium évenként megrendezett fényjátéka is, amelyet sokan szoktak a híd melletti rézsűről nézni. Sokan említették, hogy a kerékpárosok számára könnyebbséget jelentene, ha kerülő nélkül hajthatnának föl a Rákóczi hídra. A parkolószámok tekintetében még vita is kialakult: voltak, akik szerint megfelelő a jelenlegi mennyiség, míg mások inkább növelnék, vagy csökkentenék a számukat. A közösségi tervezés szabályai azonban lehetőséget adnak az eltérő vélemények megjelenítésére, a további alkalmak és a szakértői vélemények tükrében alakulhatnak majd ki a végleges tervek.

Egy másik asztal a Hamzsabégi sétány területével, vagyis a Bogdánfy utcától a Bartók Béla útig tartó szakasszal foglalkozott. Az árnyas játszóterek és sportpályák gyakran említett meglévő értékei a területnek, valamint a burkolt területek alacsony aránya és a meglévő lombtakaró is fontos az itt élők számára. Ugyanakkor több konfliktust is felsoroltak a tervezés résztvevői. Ilyen a gyalogosok és kerékpárosok közötti akaratlan területhasználati konfliktus, különösen az átjutásnál a Fehérvári út – Hamzsabégi út kereszteződésén. Sokan említettek parküzemeltetési problémákat is, különösen a hulladékgyűjtés és a köztisztaság tekintetében, illetve többen hiányolják a közvilágítást a Bogdánfy utca közelében található futókör környékén.

A harmadik asztalnál a Sárbogárdi út és a Dombóvári utak rendezésével foglalkoztak. Itt inkább a forgalomtechnikai megoldások kerültek a fókuszba, például a Sárbogárdi és a Karolina út közúti kapcsolatának biztosítása, illetve a forgalomcsillapítás. A Csonka János tér rendezését mindenki fontosnak tartja, és többen kiemelték, hogy a Fehérvári út torkolatában kezdenek izgalmas és szeretett kereskedelmi funkciók megjelenni, a Csonka János tér rendezése segíthetné ezt a folyamatot. Nagyon fontos a jelenleg inkább elhanyagoltnak tűnő zöldfelületek megfelelő rendezése és karbantartása, ez segíthet a szabálytalan parkolás megelőzésében is.

A negyedik csoportban a Hamzsabégi út Bartók Béla és Budaörsi utak közötti szakaszáról, a Csóka utca és a Kelenföldi út összekötéséről és a Tétényi út – Bartók Béla út – Karolina út csomópontjáról beszélgettek a résztvevők. Ez a hosszúkás terület ma elsősorban telephelyeknek, illetve gyalogosan nem megközelíthető zöldfelületeknek ad otthont, a Budaörsi út felőli végén azonban több kisebb-nagyobb teresedés is található. Ez a szakasz nagyon elzárt, a sétatávolságok is nagyok, és a közösségi közlekedés hálózat kevésbé fedi le a területet, a jelenlegi szigetszerű működést szívesen feloldanák az ott lakók. A meglévő zöldfelületek védelme itt is kiemelt fontosságú, ám a terület az itt lakók véleménye szerint jelentős megújításra szorul, különösen az Ajnácskő utca közelében található játszótér. A csomópontban különösen a kerékpáros közlekedés feltételei problémásak. Ezeken felül egy nagyobb városi köztér kialakítását sokan helyeselték a ma szinte kizárólag a forgalmat kiszolgáló Tétényi–Bartók–Karolina csomópontban.

Mind a négy tervezési területhez rendkívül sok igény, vélemény és hozzászólás érkezett, az összes javaslatot több mint 6 hatalmas papírlapon gyűjtötték össze az esemény moderátorai, akik az esemény végén mindenki számára összefoglalták az elhangzottakat. A beszélgetések eredményei nagyban hozzájárulnak a helyi igényeken alapuló tervek elkészítéséhez, és egyben elő is vezetik a harmadik közösségi tervezési alkalom témáját, amely a helyiek számára fontos funkciók elhelyezését és a közlekedési hálózattal kapcsolatos kérdéseket helyezi fókuszba.

A következő tervezési alkalom 2021. augusztus 25-én lesz 17:00-tól a Szent Margit Gimnáziumban, ahova várunk minden érdeklődőt függetlenül attól, hogy részt tudott-e venni az előző alkalmakon! A tervezésre a delikorvasut.hu/reszveteliseg oldalon lehet regisztrálni.

További információért látogasson el a projekt weboldalára: Zöldfolyosó Dél-Budán

Kedves Látogató!

Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával elfogadja az adatvédelmi szabályzatot.

Kedves Látogató!

Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával elfogadja az adatvédelmi szabályzatot.

Megszakítás