»

»

Kerékpáros Kertváros

Kerékpáros Kertváros

A Budapest Fejlesztési Központ – a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiára épülő – regionális kerékpáros stratégia tervezését kezdte meg. A stratégia célja, hogy az agglomerációban javuljanak a kerékpározás feltételei: az agglomerációs településen élők kerékpárral biztonságosan meg tudják közelíteni a legközelebbi vasút, hév-, vagy buszállomást. A szomszédos települések, illetve a Budapesttel közvetlenül határos települések és a főváros között reális alternatíva a végig biciklin megtett utazás, ezért a stratégiának fontos feladata, hogy az agglomerációs kerékpárút-hálózat is összefüggő rendszert alkosson, és szervesen kapcsolódjon a fővárosi hálózathoz is. A kerékpáros infrastruktúra fejlesztéséhez hozzátartozik a tárolás és karbantartás feltételeinek javítása is.


Mindez nem csak a közlekedési módok közötti kényelmes és könnyű váltást, a fenntarthatóbb közlekedési módok elterjedését, de a klímavédelmi célokat, valamint az aktív és egészséges életmód elterjedését is szolgálja.


A fenti célok előmozdítására a stratégia kiemelkedően fontos eleme a biciklizéssel kapcsolatos szemléletformálás és attitűdváltás elősegítése.

Hogyan fejlődik majd az agglomerációs hálózat?

Az elővárosi megállóhelyek megközelítésének javítására is szükség van ahhoz, hogy megduplázzuk az utasok számát az agglomerációs kötöttpályás hálózaton, ahogy a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia tervezi. Ennek egyik támogatandó eszköze a kerékpár, cél, hogy minden agglomerációs településen élő biztonságosan meg tudja közelíteni a legközelebbi állomást biciklin, és ott is tudja hagyni a kerékpárját az állomáson. (A BFK összesen több ezer kerékpártárolót hoz létre.)

Hogyan kapcsolódik a rendszer a budapesti hálózathoz?

Agglomerációs léptékben ugyancsak kisebb a jelentősége, de rövidebb távolságoknál, tehát a Budapesttel közvetlenül határos települések és a szomszédos fővárosi kerületek között reális alternatíva a végig biciklin megtett utazás, ezért is fontos, hogy a kerékpárút-hálózat az agglomerációban is rendszert alkosson, mindenhol kapcsolódjon a fővárosi hálózathoz.
A stratégia megvalósulásával nő a mindennapi munkába, az ügyek intézésére kerékpárral közlekedők száma, a vasútállomások és megállóhelyek elérésének javítása után pedig többen fognak autó helyett vasúttal vagy hévvel ingázni a főváros és az agglomeráció között.

Mi a tervezés folyamata?

A stratégia tervezése 2021 szeptemberében helyzetértékeléssel kezdődik: azonosítjuk a szükséges, de jelenleg hiányzó hálózati szintű kerékpáros infrastruktúra és létesítmény-fejlesztéseket. A koncepcióalkotás kiterjed a szükséges beavatkozások mellett a kerékpározás széles körű elterjedéséhez szükséges szemléletváltás elősegítése. Végül pedig a beruházási program kijelöli majd a mindennapi agglomerációs kerékpározás fejlesztési irányát, prioritásait és a szükséges finanszírozási forrásokat.

Kivel egyeztetünk?

A Kerékpáros kertváros stratégiát az érintettek – kerékpárosok, agglomerációban élők – bevonásával tervezzük. A BFK és a közbeszerzésen kiválasztott tervezői konzorcium a Magyar Kerékpárosklubbal, helyi civil szervezetekkel, az önkormányzatokkal és a közönséggel, a felhasználókkal is folyamatosan egyeztet majd, visszajelzéseiket folyamatosan beépíti a tervekbe.

Térkép

Főbb adatok

Típus

komplex városfejlesztés

komplex városfejlesztés

Fontosabb dátumok

  • 2021: tanácsadó kiválasztása a stratégiához közbeszerzésen
  • 2021: elkészült a helyzetértékelés
  • 2022: a teljes stratégia elkészülése
  • 2024: a konkrét fejlesztések döntés-előkészítő tanulmányainak, koncepcióterveinek elkészítése

Finanszírozás

  • Nettó 42,5 millió forint hazai forrás

Röviden

Hírek

Kerékpáros Kertváros – Online szakmai workshop a Stratégia helyzetértékelő fejezetéről

A „Kerékpáros Kertváros” a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) gondozásában készülő budapesti agglomerációs kerékpárforgalmi hálózatfejlesztési stratégia. Célunk az, hogy a Stratégia az érintettek bevonásával szülessen meg, …

Tovább olvasom »

Felmérés a kerékpározási szokásokról

Ismét kérdőíves felmérést indított a Budapest Fejlesztési Központ, amelyben az agglomerációban élők közlekedési szokásait és kerékpározási hajlandóságát próbáljuk feltérképezni. Ebben az ingázásról is véleményt lehet …

Tovább olvasom »

Kedves Látogató!

Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával elfogadja az adatvédelmi szabályzatot.

Kedves Látogató!

Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával elfogadja az adatvédelmi szabályzatot.

Megszakítás